...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, April 27, 2015

Melawat Anak Di Asrama

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari sabtu, sibuk dengan kenduri, hari ahad plak noe pergi melawat Ali di sekolah dia...Dah lama tak jumpa...rindu la plak rasanya. Cadangnya minggu depan nak ambil dia...tapi biasa la..umi dia yg lebih2 nak pergi juga. Bob layan je la...ikutkan memang letih...dari Kajang ke Teluk Intan, Perak, bukannya dekat...tapi demi anak...letih pun letih la..

Pukul 11 lebih pagi dah keluar dari Tol Jalan Duta...sepanjang jalan Bob mengantuk, terpaksa la tukar driver...noe bawak sampai la ke sekolah...dalam perjalanan..sampai di Sungkai, Ustaz Muhsin iaitu warden asrama Ali call..beritahu Ali terseliuh masa main bola sepak pagi tadi...dah bawak ke hospital...Ustaz suruh ambil bawa balik....nasib la dah dalam perjalanan ke sana...

Bila sampai sekolah Ali...tengok dia masih boleh berjalan...cuma perlahan la dan berjengkut la jalan...dia beritahu doktor cakap...otot terkoyak...Ali kata dia tak jatuh pun...tiba2 je dia rasa...lutut dia sakit dan terkeluar dari landasan (betul ke ayat ni..ntah)...tu yg rasa sakit...terus cikgu bawa ke hospital...nasib tak teruk sangat

Penyokong Lutut

Dalam perjalanan pulang, sampai di Slim River, tayar kereta pula bermasalah, dah terkopak tayar tu...melilau juga la nk mencari kedai tayar...Hari ahad banyak kedai yang tutup. Nasib baik kat Tanjung Malim ada kedai...dapat meneruskan perjalanan dengan selamat....nampak plak pelangi muncul .. kat bawah ni pelangi dah tak berapa nak clear...sebelum tu mmg terang nampak pelangi tu...


Sebelum pukul 7 petang dah sampai Tol Jalan Duta...selamat sampai...otw balik kajang singgah farmasi cari knee support untuk Ali.. itu la cerita untuk hari ahad .. 




20 comments:

  1. Salam Noe,
    Lama akak tak singgah sini..
    Tu lah gerakan hati seorang ibu..
    Rupanya anak tak sihat, kaki terseliuh pulak ye..
    Alhamdulillah semuanya selamat sampai..
    Semoga cepat sembuh ye Ali. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak yati..
      terima kasih kak yati...

      Delete
  2. Aduiiii sy plak yg terasa skt nyer...
    syafakallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...terima kasih anies :)

      Delete
  3. gerak hati seorang ibu kan? akak nak pergi dan pergi pergi memang ada sesuatu terjadi rupanya... makanya sekarang ali ada kat rumah lah ek akak? get well soon ali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la farah...nak sangat pergi...itu la naluri seorang ibu... aah dah ada kt umah...terima kasih farah

      Delete
  4. Naluri ibu ye Noe......
    Kalau tak silap dulu pun Ali pernah terseliuh jugak kan Noe....
    Dah namanya ahli sukan Noe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah Ok je...
      ada jugak dulu...x ada la ahli sukan sangat pun okje..

      Delete
  5. harap2 tak apa-apa sangat. org muda, kuatkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib x serius PB...harap dia kuat la...

      Delete
  6. Allah. seriau nani baca. semoga cepat sembuh anak akak

    ReplyDelete
  7. Allah... kena uji anakanda Ali, kesiannya sebab bulan Mei yg akan dtg ni bulan peperiksaan anak-anak. Biasa kalau otot koyak lambat sikit nak sembuh Noe. Kena jaga makan. Cuba bagi makan ikan haruan atau pati ikan haruan.

    Moga cepat sembuh ye Ali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la Kak Zakie..ikutkan hari ni diaorg ada jungle treking kt lata kinjang...x dpt la dia join...periksa x lama lg plak tu...InsyaAllah Kak zakie...nanti nk kasi pati ikan haruan tu...Terima kasih kak zakie...

      Delete
  8. Salam Noe...nasib Noe memang berniat nak tgk Ali kan..terus sekali boleh ambil bawa balik..moga ALi cepat sembuh... biasalah anak lelaki lasak2 skit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Atie...aah Atie..dah otw terus jer...terima kasih atie..tu la..anak lelaki kena la lasak.. :)

      Delete
  9. Lebih kurang mcm kepala lutut larilah ye.. saya pernah kena dulu tp alhamdulillah pulih. Cuma bila dah berpuluh2 tahun, skrng ni mula ada rasa sengal2 bila cuaca sejuk. Teringat balik waktu kepala lutut lari masa sukan sekolah dulu huhu. Apa pun, semoga Ali cepat sembuh.. aamiin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah Khir...bila goyang mcm ada bunyi2 lutut tu ..hehehe... terima kasih Khir ... Aminnn :)

      Delete
  10. kasihan kan..semoga cepat sembuh

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena