...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, May 28, 2013

Penonton Perlawanan Bolasepak Piala FA 2013 Pahang - Johor

Tengok dalam berita tadi...penonton perlawanan bolasepak Piala FA separuh akhir ke 2 antara Pahang dan Johor yang berlangsung di Stadium Darul Makmur, Pahang telah melimpah ke padang bola. Persoalannya :-


Penonton Bola
Gambar ni ambik dari TV tau
Boleh ke perlawanan tersebut diteruskan dengan penonton berada di dalam kawasan padang? setau aku tak boleh

Macam mana boleh melimpah ruah tu? Bukan ke tiket di jual mengikut kapasiti stadium tersebut..

Sekiranya perlawanan diteruskan, ada ke jaminan keselamatan ke atas para pemain dan pegawai?

Siapa yang bertanggungjawab ke atas penjualan tiket?

Siapa yang boleh berada dalam kawasan padang? setau aku tak ramai yg boleh masuk pun...yg ada tag saja yg boleh

Ada kemungkinan ke perlawanan akan ditangguh kan??

Aku ni dah lama tak masuk stadium...ikutkan pengalaman aku bila masuk dalam stadium..isu keselamatan amatlah penting...macam-macam situasi boleh berlaku...tambahan ramai yang bawa anak-anak ke stadium..anak2 kecil pun ada...bila berada dalam keadaan marah...emosi sukar untuk di kawal...amat lah berbahaya...jangan ambil remeh...walaupun ianya melibatkan perlawanan antara negeri sahaja.

Saat n3 ni di taip..perlawanan masih belum bermula..tak pasti sama ada perlawanan akan ditangguhkan ataupun tidak.

Penonton Bola
Ramai tu
Akhirnya perlawanan terpaksa ditunda. Sebelum tu polis telah membuat pengumuman, perlawanan selamat untuk diteruskan..walaubagaimana pun terdapat balingan objek dari luar stadium yang telah terkena penyokong pasukan Johor. Ini telah menimbulkan kekecohan. Bila keadaan ini berlaku memang elok la perlawanan ditunda, ianya bagi mengelak perkara yang tidak diingini berlaku.

Keputusan ini sudah pasti mengecewakan penonton yang hadir terutama kepada mereka yang datang dari jauh semata-mata ingin menyaksikan perlawanan ini. 

Apa tindakan yang dikenakan kepada pasukan Pahang dan Johor?? ikuti N3 di Terkini: Perlawanan Bolasepak Piala FA 2013 Pahang - Johor 

26 comments:

  1. huhuhuhuhu kesian.. camne leh jdi gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah ler..esok ada la yg kena menjawab..berlaku plak kt tempat presiden FAM

      Delete
  2. Sorang kawan saya frust giler bila game ni di tunda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu noe g sana pun mesti frust...hehehe..utk keselamatan semua elok dtunda

      Delete
  3. pergghh selalu tak plak begini punya ramai..
    Cik Jah mmg tak berminat ngan bola2 ni.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu lg ramai cik jah oii..tambah2 klu semifinal atau final...
      tau la cik jah suka jalan2 sakan.. :)

      Delete
  4. sakam noe ..
    seharusnya stadium darul makmur tu dijadikan contoh sbb presiden FAM dari sana ..
    tp mlm td presiden siap bersalam2 dgn penonton yg duduk atas track ..
    nak tengok berapa puluh ribu FA pahang ni denda nanti ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aby ..
      tu la..Presiden FAM mesti malu kan...sbb kat tempat dia..
      Presiden nak pujuk penonton la tu..
      tu la..kita tunggu berapa diaorg kena denda..

      Delete
  5. tak minat bola..

    ReplyDelete
    Replies
    1. noe layan la jugak bola ni..

      Delete
  6. masa pusingan pertama kelantan lawan trengganu .
    aby bersama sama penyokong kelantan yg makan disatu restoran dikota Baru yg menyediakan 2 layar gergasi siap dengan home theater lg ..
    bile kena gol awal .. lucu juga dengar depa tu mengerutu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...apa la agaknya yg diaog mengerutu kan tu... :)

      Delete
  7. myb jugak ada unsur "balas balik"..hehee

    kan ari2 kat johor diorang buat macamni, skrg kat pahang diorang balas balik la..
    byk pengajaran nih..

    cuma tu la, camana diorang boleh jual tiket byk2 tu..kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...boleh jadi jugak tu...

      tu la...ada la yg kena menjawab tu..

      Delete
  8. tak tgk sgt.. sbb layan master chef malam td..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun ni x tgk langsung masterchef..thn lepas x mis langsung..
      noe pun layan sikit2 je bola tu..

      Delete
  9. Ada aje kontroversi kalau ada perlawanan bola ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu baru bess OKje..

      Delete
  10. ISK! menakutkan lah bila jadi mcm ni..tambah2 klu bawa anak kecil kan?..bahaya..
    erm! setiap penonton kena lah berhemah..jgn ikut emosi...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah nk suh semua org berhemah...sbb dah dikawal emosi...seelok2nya jgn la bawa anak2 yg kecil tu...bila dah situasi mcm ni...bahaya la..

      Delete
  11. alahai pememinat2 bola ni mcm2 hallkn??ehehe!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bola punya pasal...gaduh pun boleh.. :)

      Delete
  12. mak oiiiiiii.....ramainya peminat bola nie ye.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini sikit jer yan..kat bukit jalil..lagi ramai :)

      Delete
  13. akhirnya ... di bukit jalil . lagi besar lah stadium tuh . fair utk org johor n pahang turun ke situ ... saya org johor . hidup JDT ... thanks TMJ sbb dah jadikan team bola sepak johor happening sgt ... heheheeee

    ReplyDelete
  14. minat bola jugak cik noe kite ni ye;)

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena