...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, January 29, 2014

Kucing Luka

Assalamualaikum

Semalam bawak Debu ke klinik...ada luka kat telinga...inilah akibatnya bila sibuk2 sangat nak keluar....jumpa boyfrens kat luar tu...kan dah dapat luka...ishhh...geram betul...mula2 luka tu kecik je...aku pun kasi la ubat gamat dulu...yang Debu plak asyik menggaru jer...sudah nya makin besar...

Surolan
Ubat Debu...Makan & Sapu


Aku takut kena macam Black dulu (cerita pasal Black ada kat sini). Bob suruh tunggu hari Khamis baru nak bawak...sebab hari tu dia dah start cuti...aku tengok luka dh makin besar....so terpaksa gak aku bawak g klinik. Tengok gambar bawah ni...kat bawah telinga belah kiri dia...itu la tempat luka dia...

sick cat

So masa g klinik tu...Doktor cukur bulu sekitar telinga dia...masa cuci luka tu...Debu relax jer...bila masa nak cukur tu...dia dah start meronta...lama gak nak cukur bulu dia tu...so doktor kasi ubat makan dan ubat sapu...Debu kena la pakai topi untuk elakkan dia asyik menggaru jer...padan muka...lain kali merayap lagi...

sick cat


Masa mula-mula pakai tu...mmg la dia x selesa....tiba2 kejong jer...lama duk menung...hehehe...kesian...tak selesa yer...sabar yer...dah sihat nanti...bukak la topi tu...

kucing sakit


Walaupun dah pakai topi...tapi pagi2 masih duk tunggu umi n bapak kat depan...masih naik atas katil...masih nak manja2...Moga Debu cepat sembuh yer.....Kat bawah ni aksi2 Debu masa sihat walafiat...

cute cat

cute cat

Cute cat

cat sleep

cute cat

16 comments:

  1. ciannnn debuuu. semoga cepat baik :)

    ReplyDelete
  2. hihihihi... comey jer Debu pakai topi tu Noe.... cepat sembuh ye Debu :)

    ReplyDelete
  3. Untungnya jadi Debu yang disayangi dengan mama dan abah hehe....
    Kelakar pulak nengoknya Noe hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...mmg kelakar...kepala ke bawah jer..

      Delete
  4. comey je, tp KA takut kucing sikit... & bukn mudah nak jaga si meow2 ni kan kena bnyk sabar

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...kena berkorban masa, wang ringgit dan tenaga...

      Delete
  5. Kesian pulak kakak tengok bila kena pakaikan topi tu. Berat tak Noe benda tu. Mestilah tak selesa sebab selalu kat leher rantai loceng tetiba kena bawa bendalah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. topi dia tu ringan je kakzakie..cuma dia x boleh menggaru n jilat bulu dia..tu yg dia x selesa..

      Delete
  6. alamak comelnya debu punya protecter kat tengkok..comell..comel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...bunga2 gitu..

      Delete
  7. doktor tnya ek nama kucing kalau kita g klinik..pasal tgok kat ubat dia ada nma..
    x pernah bg nama kat binatang..hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat kaunter dah tanya...kena ada nama baru bess...panggil nama terus dtg...

      Delete
  8. Debu yg comel ..
    moga cepat semboh debu tu ..
    ada masa aby nak tulis satu n3 psl meow aby plak ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama x terjah blog meaw aby..

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena