...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, June 26, 2014

Rumah Penuh Dengan Bunga-Bungaan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Sebelum ni noe ada kongsi satu rumah yang penuh dengan bunga .. kali ni noe nak kongsi lagi rumah-rumah yang penuh dengan bunga-bungaan...gambar-gambar ni bukan di Malaysia yer...

memang rajin sungguh penghuni rumah-rumah ni...bukan senang nak menjaga bunga yang banyak-banyak ni. 

Cantik pulak tengok bunga yang pelbagai warna ni ... macam teringin je nak buat...sekarang ni rumah noe...daun-daun hijau je yang banyak...ish geram sungguh tengok bunga2 ni...

Tengok satu gambar yang depan rumah satu pokok besar yang berbunga tu...fuhhh...cantik sangat...

Ada kawan-kawan yang teruja nak buat rumah penuh bunga-bungaan macam ni??? 


house with flowers
sumber


house with flowers
sumber



House with flowers
sumber


house with flowers
Sumber


house with flowers
Sumber


house with flowers
Sumber


house with flowers
sumber



32 comments:

  1. Tgk memang berkenan Noe....tp.....uwaaa..nk jaganyeee...pokok bunga 2 ketul kt umh tu pon dh mati kering....kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la Sha...nak menjaga tu yg satu hal..hehehe...cuaca teramat panas skang ni...tu yg mati kering agaknya..hehehe

      Delete
  2. Cantiknyaaaa! Kakak rasalah Noe bukan senang nak maintain.
    Kena ada specialist nak bagi cantik, subur dan menarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Kakzakie...bukan senang nak jaga...kena cukup makan minum bunga tu... :)

      Delete
  3. Bunga pink tu lawa sgt!

    ReplyDelete
  4. Canteknyaaaa.. Tapi kene rajin la.. Bukan senang nk maintain ni.. Kena ada tukang kebun kot.. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mama...mmg kena rajin...tukang kebun yg ada skill menanam... :)

      Delete
  5. MMG CNTIK....nk kne buat jge ni..hihihihi

    ReplyDelete
  6. gojes....How I wish Its mine..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kalau la umah kita...hehe

      Delete
  7. 2 X Astro for you..

    ReplyDelete
  8. Luar biasa jer nampaknya....tapi kalau ada minat dan usaha semuanga tak jadi luar biasa dah kan....

    mesti wangikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Bunda...klu mmg dh minat...mesti boleh jadi...

      Delete
  9. Saya beli bunga, hr ke 5 mati dah..cuaca panas sgt atau xpandai jaga bunga...huhuu
    Bw.. :)
    Salam singgah dari irra
    http://www.irrayyan.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...mmg cuasa punca mati tu...hehehehe....
      terima kasih singgah sini Irrayan..

      Delete
    2. Anonymous8:32 PM

      Sesudah bw,kerumah jgn terus letak d tempat yg kita nak sbb temperature d nursery tidak serupa d laman rumah sgghpon d msia basicaly (panas) yg kita rasa serupa
      Tetapi untok pokok lain. Letak d tempat yg panas satu hari esok hari alih ke tempat redup selama sehari kmdn selepas seminggu udah buat gitu boleh terus letak d tempat yg kita nak.

      Delete
    3. terima kasih atas info ni...boleh dipraktis nanti...

      Delete
  10. malaysia kalau gini.....mmg tak pergi taman reakresi lagilah..lpk jer kt rumah

    agak2 bilalah tu..waiting

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...lepak umah lg bes kan...

      ada nanti tu Knor :)

      Delete
  11. boleh apa. Jadi blogger sepenuh masa, citer pasal bunga je.. sambil blogging, sambil tanam n jaga pokok bunga.. kalau betul minat, nothing is impossible. kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Khamsi...boleh jer...tapi nk jadi blogger sepenuh masa tu yg payah :)

      Delete
  12. Wahh.. sejuk je mata setiap kali memandang bunga2an.. hati tersenyum, jiwa ceria... :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Khir...bila tengok bunga cantik..mesti automatik tersenyum :)

      Delete
  13. mmg cantik noe...tp kat umah pc jgn harap la nak nmpk bunga2 ni...kucing samo ni malas nak jage...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...kucing samo byk masa dengan baby...lg bes kan... :)

      Delete
  14. memg cntik...teringin nk buat tp anak kecik lg abos la diorg kitai bnga bnga tuh

    ReplyDelete
  15. teringin nak hias rumah penuh dgn bunga tp ank kecik memg abis la dia kitai kitainye

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena