...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, December 23, 2009

Koleksi Cerita-Cerita Hantu Aku - Episod 3

Ini adalah sambungan koleksi cerita hantu aku dari episod 1 dan episod 2

Cerita 9

Tempat: Rumah Mertua
Masa: Senja
Tahun: 2008

Kisah ni berlaku di rumah mertua aku, masa tu nenek dekat-dekat kawan rumah mertua aku baru meninggal, baru dikebumikan pada pagi tu....arwah nenek ni mmg biasa la datang rumah mertua aku tu...bila senja nak masuk waktu maghrib tu…masa tu husband aku….biras aku ngan mak mertua aku pun ada gak kat area dapur tu…aku plak sedang membasuh pinggan…tiba2 aku dengar semua orang membalas salam “waalaikumsalam..” aku ingat mesti la ada orang datang…pastu biras aku kata “aik tak ada sape pun”…rupa-rupanya diaorg semua tu dengar ada orang bagi salam…suara sebijik suara arwah nenek tu…semua dgr suara arwah (sbb diaorg biasa jugak dengan arwah nenek tu)…bila tengok kat luar memang la tak ada sapa2…mak mertua aku cakap…agaknya dia singgah sekejap…hehehe..nasib baik la aku tak dengar apa2.

Cerita 10

Tempat: Rumah Kampung
Masa: Tengah malam
Tahun: 2000

Kejadian ni masa aku baru berkahwin la..kira hubby aku penghuni baru la kat rumah tu…masa tu aku dah tidur mati….dah tak sedar….hubby aku citer dia nampak ada orang sembahyang betul2 luar pintu bilik tidur tu….pintu tu ada langsir…so sebalik langsir tu la dia nampak orang sembahyang….tapi tempat tu mmg kitaorg tak pernah sembahyang kt situ..klu sembahyang pun..kat kawasan tengah sikit…lepas nampak orang sembahyang tu..datang plak lembaga hitam besar sangat … lembaga tu duk mencekik hubby aku….dia pun menjerit2 la…mak aku dengar la…masa tu mak aku kat dapur..jauh jarak tu…maknanya hubby aku menempik kuat la….lps tu aku mcm sedar la… so goncang2 la badan dia.…hubby aku kira berlawan la dengan lembaga tu…last2 datang orang yang sembahyang tadi…dia cakap kat hubby aku “ini x ada apa…sikit je tu..” aku goncang2 lagi..pastu dia sedar….pagi tu baru dia cerita…mak aku kata..mmg kuat hubby aku mengerang…tengah berlawan la tu…x tau la apa bendanya…


Cerita 11

Tempat: Rumah Kampung
Masa: Subuh
Tahun: 2001

Kejadian berlaku masa aku pantang anak pertama…hubby aku tidur sebelah baby masa tu…baby kat tengah2 la antara aku ngan hubby aku…aku yang sedang tidur tiba2 terjaga sebab hubby aku mengerang…mcm ada benda kacau dia…aku gerak la dia….goncang2 badan dia sekuat-kuat hati…masa tu aku dah duduk…bila hubby aku sedar…dia tiba2 jegil kat aku….lepas tu dia menjerit sekuat2 hati dan terus melompat …punya la aku terkejut dan terus takut…aku menjerit panggil mak…mak pun dengan terpisat2 datang kat tempat aku….aku masa tu takut sangat sebabnya takut dia apa2 kan kat baby plak…masa tu dia duk jegil lg…elok je lepas dia melompat tu…azan subuh pun berkumandang….esoknya…jiran2 aku pun bertanya sape yang menjerit…heehhe…sah kuatnya….bila tanya hubby aku…dia cakap…dia nampak muka lain kat muka aku tu…bukan muka aku la maksudnya…tu sebab dia menjerit…tp dia x bgtau la details camne rupa aku tu…

Cerita 12

Tempat: Rumah Banglo di Ukay Height
Masa: tengah malam
Tahun: 2000 ke bawah

Ini cerita hubby aku….masa bujang hubby aku ada duduk rumah bos dia…bos dia suruh duduk rumah tu….rumah tu memang besar giler….rumah ni ada 3 tingkat …semua sekali ada 13 bilik …atas sekali ada 4 bilik tidur, tingkat 2 ada 2 bilik tidur…satu bilik untuk menonton dan bilik dapur yang besar…ruang dapur tu hubby aku kata sama luas dengan sebuah rumah flat…tingkat bawah sekali ada bilik stor, ruang parking dan ada bilik lain....bawah tanah pun ada bilik lagi...gerunnyer.… yang tinggal kat rumah tu 3 orang jer…so diaorg tidur bilik masing2 la…di tingkat atas sekali….rumah tu dikelilingi hutan..rumah jiran pun berjarak la..jauh jugak…rumah kat kawasan keliling pun besar2….kat tepi rumah tu ada la rumah apartment…tapi apartment tu pun mcm kosong…tak ramai penghuninyer…..hubby aku kata kalau 30 orang duduk umah tu pun mcm tak ada orang...pernah sekali sampai 10 buah kereta kawan-kawan dia datang...tp tengok dari luar macam tak ada orang..punya la besar dan luasnya rumah tu...plak tu banyak guna cermin...bilik menonton..dikelilingi cermin...gerun..

sebelum ni rumah tu tak ada sape yang duduk…hubby aku n kawan2 duduk free je la umah tu…satu bilik tu..ruang mandi pun siap bath tub yang besar…siap ada ukiran gambar pompuan kat dlm bilik air tu…ukiran kat batu….bukan lukisan…hubby aku ni plak pilih satu bilik yang berdekatan dengan bilik air…bilik tu guna bilik air kat luar…hubby aku kata….calang2 orang susah nak tidur rumah tu….sebab mcm2 bunyi ada…dah la monyet selalu datang…tengah2 malam dengar orang mandi la dalam bilik air tu …bilik air tu hubby aku sorang je yang guna..yang dua lagi kawan dia…diaorg masing2 bilik air dalam bilik…klu dengar ada yang pagi2 tu..dia tegur je la…”buat apa mandi pagi2 ni..sudah2 la tu..sejuk tu”…lepas je habis cakap…x ada la dengar bunyi tu lagi….

Ada sekali tu…kawan hubby aku datang umah tu….dia nak buang air kecil…dia buang air kecil kat pintu pagar nak masuk umah tu…hubby aku cakap…”berlambak bilik air dalam rumah tu..yang ko buang air kecil kat situ apsal?”…malam tu kawan hubby aku kena kacau…dia nampak muka dia merenung dia….last2 kena berubat…

Kawan kepada kawan hubby aku pun pernah kena…biasa la orang2 lelaki…bawak la kawan2 datang umah..kawan2 diaorg ni dari Seremban, bila tengah malam ada dengar bunyi azan…yang sorang ni boleh tegur plak…tengah2 malam ada azan…apa lagi..kena la…meracau2…bawak balik seremban..meracau2 nak balik ke rumah tu…teruk la dia kena…pergi berubat la..

Macam-macam la yang berlaku dalam rumah tu…bunyi orang cakar la tingkat2 cermin rumah tu..tengah2 malam…tapi macam hubby aku..dia dah biasa..dia buat dek jer la…asal jangan kacau dia sudah…hubby aku pernah jumpa ular sawa besar peha dia….melintang tengah2 jalan…masa dia kuar rumah..ular tu melintang dah separuh jalan…bila balik ular tu ada lagi…separuh badan ada lagi kat tengah jalan…

hubby aku duduk situ sampai kahwin la..lepas tu bos dia suruh dia ngan aku2 sekali duduk kat rumah tu…tak payah bayar apa2…free…at least ada la orang jaga rumah tu…tak kuasa aku…menakutkan….kasi duit pun aku tak ingin….nak masuk rumah tu pun…ada cermin besar yang amat kat tangga….aku dengar rumah tu sekarang dah tak ada…dah dirobohkan….kawasan tu dah kosong…

Klik Di Sini untuk episod seterusnya.

10 comments:

  1. hoh best cter seram nih

    ReplyDelete
  2. memang best gileeeeeeeeeeeeeeer!

    ReplyDelete
  3. Hang TuARC & iqmal...hope u enjoy...

    ReplyDelete
  4. saya ronda ronda tersinggah di blog awak...

    Wow!! hebat sungguh pengalaman awak... ada yang menakotkan ada juga yang mengelikan hati...

    ape2 pun berhati hati lah yer...

    terima kasih..

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:15 AM

    eeeeeee......seram lar......

    ReplyDelete
  6. Best nyer citer akak nih..
    cam penah dngar jer Ukay Height tuh^^
    penah dlu lalu dkat stu.. ntah x ingat dah taun wape.. soriiii

    ReplyDelete
  7. Hehe..memang best cite nih..:D

    ReplyDelete
  8. wooo... bagus ceritanya... sekali sekala berdiri bulu tengkok... tak pasal-pasal terasa seram dok sorang-sorang kat rumah ni..ehehehe... saya pon ada pengalaman dahsyat bab-bab ni... bagus jugak share kat blog kan... nak buat entri macam ni gak lah... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahha.....jangan pandang belajang wafa...pandang depan jer :)...wah kalau ada pengalaman dashat...apa lagi....kongsi la...baru bess baca...sesetengah orang tak percaya benda2 macam ni...ye la mungkin diaorg tak pernah kena...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena