...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, March 08, 2013

Koleksi Cerita-Cerita Hantu – Episod 4


Ini adalah sambungan koleksi cerita hantu (tak tau la hantu ke, syaitan ke) aku dari episod 1, episod 2 dan episod 3 sebelum ni.

Cerita 13
Tempat: Rumah aku
Masa: 2 pagi
Tahun: Jan 2013

Aku baru balik dari kampung hubby, sampai rumah dalam pukul 12 lebih. Dari kampung nak sampai ke rumah memang ada lalu kawasan hutan. Bila sampai rumah..aku terus kemas-kemas rumah sikit, mandi (sebab dah rasa panas) pastu solat Isya’. Dah selesai solat aku berwirid la sambil mata terpejam. Hubby tak jauh dari aku masa tu. Sedang berwirid tiba-tiba ada bunyi lipas terbang sebelah telinga kiri aku…automatik aku bukak mata sebab betul-betul sebelah telinga aku..aku tengok keliling..tak ada la plak lipas…aku tanya hubby..ada lipas ke atas kepala…hubby cakap tak ada…aku tanya lagi…ada lipas terbang ke atau serangga2 lain yang terbang…hubby cakap tak nampak la plak…dalam hati tu…aik saja nak kacau aku ker…aku mulakan balik wirid yang dah terganggu tu…sampai habis…bila dah habis…bila berdiri nak lipat telekung…terus bulu roma aku naik..bulu roma kat tengkuk semua naik…aku bagitau hubby…bulu roma saya semua naik la..pastu ulang citer pasal lipas tu…hubby cakap…tak ada apa tu..biasa la nk sedap kan hati aku. Mula lah macam2 ayat keluar. Agaknya saja nak ganggu aku.

Cerita 14
Tempat: Rumah Kakak Aku
Masa: 2-3 pagi
Tahun: Tak ingat dah bila

Ini cerita dari kakak aku (rumah kakak aku ni..macam-macam kisahnya). Kakak aku dan arwah abang ipar dah tidur masa tu…tiba-tiba diaorg dengar bunyi bising…bunyi orang memunggah barang. Bunyi orang seret kerusi, macam orang nak pindah rumah. Diaorg pun bercakap sesama diaorg, kenapa la subuh-subuh nak ubah kerusi meja semua..lama-lama, kakak aku rasa tak sedap hati, suruh arwah abang ipar aku tengok, tapi arwah senyap jer..tak ada la pergi tengok. Kakak aku takut ada pencuri jer. Kakak aku tak puas hati terus pergi ke tingkap…bukak..nak tengok..bukak-bukak tingkap tak ada apa pun…taaadddaaaaa….Kakak aku pun mula lah memekak…Apa ke halnya pagi-pagi buta memekak duk mengacau orang nak tidur..bla bla bla…lepas tu bunyi t uterus senyap..hehehehe

Cerita 15
Tempat: Rumah Kakak Aku
Masa: 3 lebih pagi
Tahun: Tak ingat dah

Ini arwah abang ipar aku yang cerita. Masa tu kakak aku kerja malam, balik waktu pagi la. Bila dia sedang tidur…dia terdengar kakak aku memanggil nama dia…kelam kabut dia bangun…terus bukak pintu rumah pastu siap cakap…Ha Masuk..tengok2 tak ada orang…arwah abang ipar aku tengok jam pukul 3 lebih pagi. Masa dia bukak pintu tu dia tak tengok jam, terus jer bukak. Sape la yang diajak masuk tu…hehehe…lepas tu dia terus duduk hisap rokok..tak tidur dah…

Cerita 16
Tempat: Homestay di Kedah
Masa : Malam Hari
Tahun: 2012

Ini pengalaman jiran kakak aku. Diaorg ni 4 beranak pergi ke Kedah sebab anak perempuan diaorg ada konvo. Hotel dah penuh so dapat la sebuah homestay ni atas bantuan kawan. Homestay ini tak tau la plak detailsnya. Homestay ni dalam kawasan taman perumahan, rumah tepi. Ada 3 bilik. Masa mula-mula diaorg masuk macam rumah tu berpenghuni, maksudnya macam ada orang tinggal la, sebab ada mainan budak, ada bola, pastu peti ais penuh dengan bahan-bahan untuk memasak..memang complete (ada jugak homestay yg memang sediakan bahan2 utk memasak). Mak dengan ayah duduk dalam bilik master dan anak diaorg yang 2 orang tu duduk bilik lagi satu. Bila malam jer, gangguan pun bermula. 

Mula-mula bunyi tarik-tarik langsir sliding door…pastu bunyi budak main bola…pastu main pintu bilik pulak. Macam-macam ayat baca..sama jer…Si ayah ni dah berpeluh-peluh..bila main pintu…si ayah ni siap tahan dengan tangan…supaya pintu tu tak terbuka. Bila lepaskan pintu pun buka semula..tak Nampak apa-apa pun..sudahnya sampai subuh tak tidur-tidur…Bila subuh jer..diaorg terus gerak anak-anak, terus mandi dan terus keluar dari rumah tu.

Diaorg ni sewa untuk 3 hari 2 malam. Bila lepas habis konvo, diaorg berjalan-jalan dulu, bila malam balik lagi ke homestay (kalau aku kena…sumpah tak balik dah…hehehe). Kali ni diaorg tidur semua dalam satu bilik, so ambil tilam dari bilik ke 3. Malam tu pun ada gangguan, main-main air plak..dalam master bedroom tu ada bilik air…duk main air..tak tidur diaorg…subuh jer…terus diaorg nak cepat-cepat keluar. Bila nak hantar tilam jer, bilik ke 3 tu berkunci padahal malam tu mmg diaorg tak tutup pun pintu bilik tu. Diaorg mandi terus keluar. Tapi diaorg tak ada la plak bertanya dengan orang yang ambil kunci tu…dah kasi kunci terus balik.

Pssttt: Ini sekadar cerita-cerita ringan dan tak payah la nak ambil serius sangat k..tata


19 comments:

  1. Banyaknye cerita hantu;)

    ReplyDelete
  2. Aine -> hahahaha...sbb hantu byk

    ReplyDelete
  3. cerita hantu..bboleh buat novel seram ni..

    anak kak suka baca cerita seram..hakikatnya mmg penakut siang2 buka lampu..

    ReplyDelete
  4. byknye cerite seram...huhu...takut nak baca semua...kang ade yg tak leh tido kang;p

    ReplyDelete
  5. Seram jgk ni noe....ni la keja jin n syaitan kan..mngganggu ank2 adam
    Harap2 takde kes yg serius dah hihii

    ReplyDelete
  6. cerita pasal homestay n bukak pintu pukul 3 pagi tu agak seram jugaklah bila bayangkan.hehe..

    ReplyDelete
  7. kita baca betul2 lah ..
    tetiba kt last tu kata crita2 ringan jer ...
    adusss ...
    apapun .. banyak juga pengalaman seram noe yer ..

    ReplyDelete
  8. assalamualikum ... gangguan nih kalau dia just nak kacau kita , wat tak tau jer ... tapi klu nak selamat , pastikan dlm hp / lappy ada dload bacaan rukyah . sblm tido on kan bacaan tu letak kat sebelah telinga pastu teruskan tido . biarkan trus on sampai subuh ... in shaa Allah gangguan akan berhenti ...

    ReplyDelete
  9. Knor -> x ada la rajin nk buat novel..siang2 pun bukak lampu? hahahahha

    pinkycat -> haha kena baca waktu siang je..

    Kak Saniah -> aah sampai bila2 jin n syaitan akan kacau kita..

    Puan Kutu -> mmg seram pun puan kutu

    Aby -> cerita ringan la tu..x yah nk fikir berat2..hehehe

    seharum kasturi -> waalaikumussalam ..ayat ruqyah mmg ada dlm HP n lappy, klu g holiday ayat tu mesti dipasang dlm bilik hotel...hehehe..penakut noe ni..

    ReplyDelete
  10. cite kat homestay tu menakutkan la..

    ReplyDelete
  11. eeee nasib baik saya baca waktu petang tau

    ReplyDelete
  12. erk! seram juga...
    sama lah kita, sy keja kat hospital lagi lah selalu dgr benda2 pelik..
    kuat kan hati je bila ada gangguan..:)

    ReplyDelete
  13. alamak... tak berani pulak nak baca... sebab dok sorang2 kat bawah ni... esok siang hari saya baca ye... huhuh

    ReplyDelete
  14. kita penakut so kita tak berani nak baca.. gerun nnt kalu sorang2 kat umah..

    ReplyDelete
  15. Ena -> mmg menakutkan..
    Mystorypic -> hahaha..kena baca waktu siang jer..
    Waniey -> mmg seram... :)
    Nora -> hahahaha...noe pun penakut nora oooii..mlm2 confirm x baca..
    yana -> klu selalu duk sorang2 kt umah..baik x yah baca..nanti teringat2..hehehe
    Atie - Thx atie singgah sini..

    ReplyDelete
  16. adehhh laaa..
    x layan cita hantu ni..cek takut.hahahaha

    ReplyDelete
  17. Cik Ai -> Penakut rupanya...hehehe

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena